Birželio 10 d. buvo atlikti palūdimių ir maudyklų vandens kokybės mikrobiologiniai tyrimai Vilniaus rajone. Tikrinamos buvo šios vietos: Ilgučio, Gėlos, Asvejos, Vilnojos, Minkelių, Riešės ir Elniakampio ežerai ir Prūdiškių tvenkinys. Nustatyta, kad tirtų parametrų vertės atitinka Lietuvos higienos normos HN 92:2018 „Paplūdimiai ir jų maudyklų vandens kokybė“ reikalavimus ir yra puikios kokybės, tad Vilniaus miesto visuomenės sveikatos biuras kviečia pasimėgauti pramogomis prie vandens telkinių.

Primename, kad šį sezoną atliekami ne tik vandens kokybės tyrimai, bet ir parazitologiniai smėlio tyrimai stebimose Vilniaus rajono pakrantėse. Iš visų stebimų maudyklų, smėlio paplūdimius turi tik Gėlos ežeras – tyrimų rezultatai parodė, kad kirminų kiaušinėlių ir lervų nustatyta nebuvo.

Norime atkreipti dėmesį ir priminti: vandens pramogos yra puikus ir sveikas laiko praleidimo būdas,  tačiau būkite budrūs – skendimai yra problema, kurios galime išvengti. Moksliškai įrodyta, kad plaukimo pamokos gali sumažinti vaikų skendimų riziką net 88 proc. Taigi, būkite atsakingi ir saugokite save, vaikus ir pavojaus atveju nebūkite abejingi aplinkiniams!

Taisyklės, kurių laikantis išvengsite nelaimės vandenyje: 

  • nesimaudykite, jei esate apsvaigę nuo alkoholio ar psichotropinių medžiagų – apsvaigęs žmogus neadekvačiai reaguoja į aplinką bei pervertina savo galimybes;
  • neplaukiokite vieni – skendimo atveju, šalia esantis žmogus gali jums padėti;
  • nesimaudykite tamsiu paros metu;
  • nesimaudykite už gylį ribojančių plūdurų – neignoruokite paplūdimyje esančių perpėjimo ženklų ir vėliavos įspėjimų;
  • į nepažįstamą ar seklų vandens telkinį iš pradžių briskite, o ne nerkite ar šokite. Nėrimas į vandenį galva į priekį yra viena dažniausių galvos ir kaklo traumų priežasčių;
  • jei kaitinotės saulėje, nešokite į vandenį staiga – pirmiausia apsišlakstykite juo. Įkaitusį kūną staiga panardinus į vandenį, raumenis gali sutraukti mėšlungis;
  • Jei vandenyje raumenis sutraukė mėšlungis – stenkitės nepanikuoti. Net ir mėšlungio atveju galite valdyti galūnę įtempkite raumenį ir plaukite į krantą.
  • kuo anksčiau išmokykite vaikus plaukti;
  • atsiminkite, kad prie vandens esančius mažamečius vaikus būtina prižiūrėti nepriklausomai nuo jų plaukimo įgūdžių.

Nerizikuokite ir nepervertinkite savo gebėjimų vandenyje! Linkime palankaus maudynėms oro ir saugių vandens pramogų.

Tekstą parengė:
Vilniaus m. savivaldybės visuomenės sveikatos biuro
visuomenės sveikatos stebėsenos skyriaus specialistė
Evelina Maziliauskaitė