Lietuvos tėvams mažai rūpi, ką mokykloje valgo jų atžalos – eidami į mokyklą priešpiečius nešasi vos ketvirtadalis (23 proc.) Lietuvos vaikų. Tai parodė mažmeninės prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ iniciatyva atlikta visuomenės apklausa. Mitybos specialistų nuomone, apklausos rezultatai atskleidžia nuoseklaus tiek tėvų, tiek pačių vaikų informavimo šioje srityje trūkumą.

Bendrovės „Baltijos tyrimai“ atlikta apklausa parodė, kad dažniausiai priešpiečius į mokyklą nešasi jauniausi – 5-7 metų – vaikai. 46 proc. šios amžiaus grupės vaikų į mokyklą keliauja nešini maistu iš namų. Į mokyklą priešpiečius taip pat nešasi 31 proc. 8-13 metų amžiaus vaikų, 27 proc. 14-16 metų vaikų ir vos šeštadalis vyresnių negu 16 metų vaikų.

Respondentų paklausus, kaip jų šeimose vaikams ruošiami priešpiečiai į mokyklą, net 61 proc. jų nurodė, kad tiesiog įdedama tai, kas tuo metu yra namuose – specialiai nesiruošiama ir neplanuojama, kokį maistą vaikai pasiims. Penktadalis (19 proc.) apklaustųjų nurodė, kad dažniausiai tai būna namuose iš vakaro gaminamas maistas, o dar tokia pat dalis (19 proc.) atsakė, kad mokykliniams priešpiečiams maistą perka specialiai.

„Priešpiečiai yra itin svarbus kiekvieno vaiko dienos maistas, todėl tėvai turėtų tam skirti ne mažiau dėmesio nei pusryčiams, pietums ar vakarienei. Labai svarbu, kad priešpiečiams vaikas gautų subalansuotą, sveiką maistą, todėl neužtenka į priešpiečių dėžutę įdėti tai, kas pasitaiko po ranka – joje vaikas turėtų rasti ir pieno produktų, ir duonos gaminių bei vaisių ar daržovių, ir mėsos arba žuvies, jei tik yra galimybė“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės sveikatos biuro mitybos specialistė Viktorija Šadiul – Zadvornaja.

Didžiausia dalis (69 proc.) apklaustųjų nurodė, kad į priešpiečių dėžutę vaikams stengiasi įdėti vaisius (tai dažniau nurodė gyvenantys miestuose bei turintys 5-7 metų vaikus). Toliau pagal populiarumą rikiuojasi duona ir jos gaminiai (39 proc.), pieno produktai – jogurtai, varškės sūreliai (37 proc.) bei mėsa ir jos gaminiai (35 proc.). Tačiau tai ne visiškai sutampa su pačių vaikų norais: respondentų, turinčių vaikų, nuomone, jų atžalos, jei tik viską rinktųsi patys, į mokyklą neštųsi saldžius užkandžius (38 proc.), taip pat vaisius (33 proc.) bei konditerijos gaminius (26 proc.).

Net 76 proc. priešpiečius vaikams dedančių respondentų nurodė, kad siekdami, jog vaikai suvalgytų visą maistą, stengiasi priešpiečiams dėti tuos produktus, kuriuos mėgsta vaikai. Tai, kad į priešpiečių ruošimą bei maisto jiems pirkimą stengiasi daugiau įtraukti pačius vaikus ir taip paskatinti juos suvalgyti priešpiečius, nurodė 37 proc. respondentų.

„Tėvai turėtų skatinti vaikus pamėgti priešpiečius ne dėdami vien tik jų mėgstamą maistą, kuris dažniausiai nėra sveikas, o įtraukdami vaikus į priešpiečių ruošimo procesą, aiškindami jiems apie maisto derinimo svarbą ir tuomet leisdami patiems rinktis produktus. Tokiu būdu tiek priešpiečių dėžutės ruošimo procesas, tiek jos turinys taps įdomus ir pačiam vaikui“, – teigia Viktorija Šadiul – Zadvornaja.

Prekybos tinklas „Rimi Lietuva“, įvertinęs informacijos apie priešpiečių svarbą trūkumą, ketvirtus metus iš eilės inicijuojamą sveikos mitybos projektą „Supervaikai“ šiemet nusprendė skirti tėvų ir jų atžalų švietimui būtent vaikų priešpiečių tema. Gegužės savaitgaliais penkiose RIMI parduotuvėse Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Alytuje vyks „Supervaikų“ renginiai, kurių metu vaikai ir jų tėvai susipažins su maisto derinimo taisyklėmis, kartu su RIMI virtuvės šefais gamins greitus, bet maistingus užkandžius ir patys mokysis susidėlioti savo priešpiečių dėžutę. Vilniuje susitikimas vyks gegužės 31 d., 11 – 13 val., RIMI Hypermarket (Panorama), Saltoniškių g. 9, Vilnius.

„Tikimės, kad šių metų „Supervaikai“ projekto dėka vaikai ne tik supras, jog priešpiečiai yra labai svarbūs, bet ir įsitikins, kad jų ruošimas gali būti smagus ir įdomus procesas. O tėvus tikimės įkvėpti ir suteikti jiems naujų idėjų, kaip paruošti skanius ir maistingus priešpiečius savo vaikams“, – sako „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

Sveikos mitybos projektą „Supervaikai” RIMI inicijuoja kartu su Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Alytaus miestų savivaldybių visuomenės sveikatos biurais.

Visuomenės sveikatos biurai (VVSB) yra savivaldybės visuomenės sveikatos priežiūros biudžetinės įstaigos, vykdančios savivaldybės teisės aktų nustatytas visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas. VSB taip pat užsiima visuomenės sveikatos stebėsena, visuomenės sveikatos stiprinimu ir atlieka vaikų ir jaunimo sveikatos priežiūros funkcijas.

Kovo 24-31 dienomis „Baltijos tyrimų“ vykdytos apklausos apie vaikų priešpiečius metu apklausti 1104 Lietuvos gyventojai. Respondentų amžius – 15-74 metai.

Bendrovė „Rimi Lietuva“ šiuo metu valdo 40 prekybos centrų visoje Lietuvoje: 20 „Rimi Supermarket” ir 20 „Rimi Hypermarket“ formato parduotuvių.

Daugiau informacijos:
Giedrė Bielskytė
Viešųjų ryšių vadovė
UAB „Rimi Lietuva“
Mob. +370 618 48 903
El.p.: giedre.bielskyte@rimibaltic.com