Labai svarbu suprasti, jog žmogaus organizmas yra vientisa visuma, o dubens dugno raumenų stiprinimas yra naudingas žmogaus sveikatai ne mažiau nei kitų kūno raumenų. Vertėtų juos pradėti stiprinti ne tik ieškant pagalbos , bet ir profilaktiškai , nes silpnas  dubens dugno raumenynas , gali sukelti begales sveikatos problemų.

Pasak, Vilniaus visuomenės sveikatos biuro specialistų, deja, net apie 65 % žmonių galvoja, jog žino kas yra dubens dugno raumenys ir kaip juos treniruoti, tačiau daro tai neteisingai. Pirmas žingsnis būtų išsiaiškinti, kas yra dubens dugno raumenys.

Dubens dugno raumenis sudaro keturi raumeniniai sluoksniai, kurių kiekvienas turi savąją funkciją. Šiuos raumeninius sluoksnius turi kiekviena moteris bei vyras, tai delno dydžio ir storio raumenų rezginys, jungiantis gaktikaulį ir stuburgalį, bei vieną sėdynkaulį su kitu.

Šie raumenys žmogaus organizme atlieka labai svarbias funkcijas: užtikrina šlapinimosi bei tuštinimosi kontrolę, turi įtakos seksualinės funkcijos kokybę, prisideda prie liemens kontrolės sąveikaudami su pilvo preso ir nugaros raumenimis bei diafragma, todėl drąsiai galima teigti, jog dubens dugnas yra taisyklingos žmogaus laikysenos pagrindas.

Miomos, polipai, dubens organų nusileidimas bei šlapimo ar išmatų nelaikymas gali būti silpno ar pertempto dubens dugno pasekmė. Teisingas dubens dugno raumenų stiprinimas puikiai veikia visą organizmą, pagerina kraujotaką ir medžiagų apykaitą, gerina laikyseną. Reguliariai treniruojantis, pagerėja žarnyno veikla, sumažėja venų varikozė, nutolinama menopauzė. Taip pat, speciali dubens dugno raumenų mankšta gali padėti esant šlapimo nelaikymui, kuris, remiantis statistika, ypač dažnas po antro ir trečio gimdymo, ypač jei tarpai tarp gimdymų nedideli.

Dubens dugno raumenų mankštą ypač rekomenduojama atlikti nėštumo metu ir net iki jo, kad gimdymas būtų lengvesnis, sumažėtų plyšimų tikimybė. Treniruojamas dubens dugnas yra elastingesnis, geresnė jo kraujotaka. Po gimdymo, dėl prarasto dubens raumenų tonuso gali atsirasti dubens organų nusileidimas – būklė, kai gimda ir kiti vidaus organai nusileidžia žemiau jiems įprastos padėties. Iš pradžių nemalonių pojūčių moteris gali nejausti, tačiau ateityje tai gali išprovokuoti sunkesnius negalavimus. Laiku pradėjus treniruoti dubens dugno raumenis, šioms nemalonioms būklėms galima užkirsti kelią.

Vyrams taip pat labai svarbūs dubens dugno raumenys, jie, kaip ir moterims turi stiprinti dubens dugną, aktyvinti giliuosius raumenis. Geras dubens raumenų tonusas svarbus ne tik gerai prostatos funkcijai, bet ir kasdieninės veiklos metu bei sportuojant. Beje, suaktyvėjus dubens dugno kraujotakai, yra teigiamas poveikis erekcijai. Dubens dugnas taip pat lemia, kokia vyro laikysena ir dubens padėtis. Jei ji ydinga, gali išprovokuoti net ir nugaros skausmus.

Norint įvertinti dubens dugno raumenų jėgą, tonusą, ištvermę galima naudoti grįžtamojo ryšio aparatą – perineometrą. Juo galima pamatuoti raumenų jėgą prieš pradedant stiprinti dubens dugno raumenis ir palyginti su gautais rezultatais po kelių mėnesių.

Vilniaus visuomenės sveikatos biuras kviečia į įvairias nemokamas mankštas moterims: http://www.vvsb.lt/mankstu-kalendorius-besilaukiancioms-pagimdziusioms-moterims-ir-senjorams-2/

Kviečiame registruotis į dubens dugno mankšas, į mankštas besilaukiančioms ir pagimdžiusioms: Milda Navaslauskaitė, milda.navaslauskaite@vvsb.lt, tel. 86 23 59901

Informaciją parengė:
Agnė Ramaslauskaitė
Visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras
El.p. agne.ramaslauskaite@vvsb.lt