Vilniaus m. sav. visuomenės sveikatos biuras skelbia šiaurietiškojo ėjimo žygių tvarkaraštį Vilniaus mieste. Užsiėmimų pradžia – balandžio 5 dieną. Šiaurietiškojo ėjimo žygiai skirti senjorams.

Užsiėmimai vyks ketvirtadieniais:

  • balandžio mėn. 5, 19, 26 dienomis;
  • gegužės mėn. 3, 10, 17, 24, 31 dienomis;
  • birželio mėn. 7, 14 dienomis.

Užsiėmimų laikas: 17:00 – 18:30 val.

Susitikimo vieta – šalia Vilniaus kultūros, pramogų ir sporto rūmų (Žirmūnų g. 1E). Šiaurietiškojo ėjimo instruktorė – Irena Gudiškienė, tel. 8 615 59800.

Prieš užsiėmimą pasirūpinkite patogia, nuo oro priklausančia apranga, vandens buteliuku. Esant blogam orui, šiaurietiškojo ėjimo užsiėmimai nevyks (informaciją prašome tikrinti Vilniaus visuomenės sveikatos biuro internetiniame puslapyje arba skambinti tel. 8 659 71277).

Taip pat nepamirškite šiaurietiškojo ėjimo lazdų, o jeigu jų neturite – visuomet jas paskolinsime. Dalyvavimas užsiėmimuose – nemokamas. Dalyvių registracija atliekama vietoje, užsiėmimo metu.

Trumpai apie šiaurietiškąjį ėjimą

Šiaurietiškasis ėjimas – paprastai žinomas kaip ėjimas su lazdomis, fizinis užsiėmimas,  kurio pagrindas – vaikščiojimas su panašiomis į slidininkų lazdomis. Labai paprasta, tačiau itin efektyvi sveikatingumo priemonė, tinkanti visiems: jauniems, vidutinio amžiaus žmonėms ir senjorams.

Dėl teigiamo poveikio žmogaus sveikatai  šiaurietiškas ėjimas itin populiarus kaimyninėse šalyse. Šiaurietiško ėjimo privalumai:

  • stiprina raumenis, pramankština sąnarius, raiščius daro elastingesnius,
  • stiprina kaulus, mažina osteoporozės tikimybę;
  • gerina širdies darbą;
  • padeda įveikti nugaros skausmus;
  • padeda kovoti su antsvorio problemomis;
  • gerina nervų bei imuninę sistemą;
  • padeda kraujotakos ir kvėpavimo sistemai, gerina plaučių savybę pasisavinti deguonį,
  • stiptina širdies raumenį, mažina kraujospūdį, širdies infarkto ir krešulių susidarymo galimybę bei mažina „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje;
  • reguliuoja žarnyno veiklą;
  • mažina stresą,
  • gerina miegą, susikaupimo ir pastabumo savybes.

Šiaurietiškasis ėjimas yra veiksmingas gydant kvėpavimo ir kraujotakos sutrikimus, stuburo, Parkinsono ir Alzheimerio ligas, osteoporozę. Jis taip pat puikiai tinka vyresnio amžiaus bei antsvorio turintiems žmonėms. Kaip bendro fizinio pasiruošimo ar reabilitacijos po traumų priemonė dažnai taikomas ir sporte.

Šiaurietiškojo ėjimo užsiėmimus organizuoja Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras.