Greitosios medicinos pagalbos stoties duomenimis, vasario 23–25 dienomis Vilniuje rasti 3 mirtinai sušalę asmenys, dar 7 patyrė galūnių nušalimus. Kai lauke ypač šalta, sušalti galima net per 10 minučių. Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos stebėsenos specialistė Evelina Maziliauskaitė primena, kokių pagrindinių taisyklių reikia laikytis, jei norime nenušalti.

Vėjo žvarbumas. Pučiant vėjui sustiprėja šalčio poveikis, žmogus jaučia daug žemesnę oro temperatūrą nei ji tuo metu yra iš tiesų. Todėl prieš išeidami į lauką įvertinkite vėjo žvarbumą. Jis skelbiamas Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos interneto svetainėje (www.meteo.lt).

Apranga. Renkitės šiltai ir patogiai, keliais drabužių sluoksniais. Geriausia, kad apatiniai drabužiai būtų iš natūralaus audinio (vilnos ar šilko). Viršutinis drabužių sluoksnis – neperpučiamas vėjo. Būtinai pridenkite visas kūno vietas: mūvėkite ausis dengiančią kepurę, ryšėkite šaliką, rekomenduojama, kad jis dengtų burną, dėvėkite pirštines – geriau kumštines. Reikėtų pasistengti nesuprakaituoti ar kitaip nesušlapti: drėgni drabužiai atšaldo kūną ir tokius būtina kuo greičiau pakeisti sausais. Taip pat neikite į lauką tik ką išsimaudę ir nusiprausę.

Avalynė. Jūsų pasirinkta avalynė turėtų būti pakankamai laisva ir nespausti. Rinkitės batus, kurių padas grubus. Patariama naudoti batų apkaustus. Per šalčius mūvėkite vilnones kojines, dar geriau jei mūvėsite dvi poras.

Apsaugos priemonės. Kurį laiką prieš išeinant į lauką veidą ir rankas patepkite riebiu kremu. Tiesa, būtinai atkreipkite dėmesį į jo sudėtį – jame neturėtų būti vandens. Pasirūpinkite ir lūpomis – jas patepkite riebiu lūpų pieštuku, bičių vašku, šaltalankių ar kitu augaliniu aliejumi.

Mityba. Esant šalčiams nesilaikykite dietų. Stenkitės vartoti kaloringesnį, dažniau šiltą maistą – taip organizmas pasigamins pakankamai energijos. Patariama atsisakyti ir alkoholinių gėrimų, stengtis nerūkyti, nerekomenduojama vartoti daug kofeino turinčių produktų – čia esančios medžiagos skatina organizmą greičiau prarasti šilumą.

Fizinis krūvis. Venkite sunkių fizinių darbų. Tai ypač svarbu sergantiems širdies ir kraujagyslių ligomis. Šaltas oras papildomai apkrauna širdį. Taip pat stenkitės neliesti šaltų objektų plikomis rankomis ar remtis į metalinius daiktus. Taip pat stebėkite savo kūno pokyčius: jei jaučiate, kad kvėpuoti darosi sunkiau, pradedate drebėti, prarasti pusiausvyrą, nedelsiant grįžkite į šiltą patalpą.

Paprastų taisyklių laikymasis gali padėti apsisaugoti nuo neigiamo šalčio poveikio. Linkime nesušalti!