Turime begalę informacijos šaltinių, kurie plūste plūsta pamokymais bei patarimais sveikos gyvensenos ir mitybos klausimais. Kiekvieną dieną galime išgirsti vis naują istoriją kaip vienam laimingajam pavyko žaibiškai sulieknėti ar atrasti naują veiksmingą svorio mažinimo metodą, apie kurį niekas iki šiol net nebūtų pagalvojęs (arba būtų pagalvojęs dar kartą ir supratęs, jog geriau tas mintis pasilaikyti sau). Žinoma, reikia tik džiaugtis, jog atrandame įvairiausių sprendimo būdų tiek svorio reguliavimo – tiek mitybos fronte, tačiau ne viskas, kas tinka Petrui, tiks ir Onutei.

Prisiminkime vaikystę. Jeigu mama ar tėtis neleisdavo ko nors daryti, tai mes visais galimais būdais stengdavomės kaip tik tai ir įgyvendinti. Nekaltai skambantis žodis „negalima“ sugeba mus paskatinti ryžtis tokiems žygdarbiams, apie kuriuos kasdieniame gyvenime nė nepagalvotume. Tas pats yra ir su maistu. Jeigu norime, tačiau griežtai sau neleidžiame suvalgyti net mažo pyrago gabalėlio ar taip kartais trokštamo greito maisto, tai žūtbūt imsime ir visai nejučiomis pasisotinsime kaip už tris ir dar klausime – o kas desertui? Aišku, šiek tiek tirštiname spalvas, tačiau mūsų mintyse vyksta gana panašios reakcijos kai stengiamės save nepagrįstai riboti ten, kur to visai nereikia. O kas būna, kai „atleidžiame vadeles“… Tada prasideda savęs graužimas ir noras viską mesti, kaltinant neveiksmingą „patarimą“, kuris jums absoliučiai netiko ir galbūt buvo visai nereikalingas. Juk vienas gali valgyti viską ir būti lieknas kaip smilga, o kitas geba priaugti vieną kilogramą vien nuo minties apie maistą. Esame be galo skirtingi, todėl ne viskas visiems tinka. Dėl šios priežasties svarbu klausyti savo organizmo ir nebandyti jo įsprausti į geležinius rėmus, kurie ne tik išves iš pusiausvyros mitybos režimą, bet ir jus patį.

Tuomet paklausite, o ką daryti? Skaitykite, domėkitės, kalbėkitės, dalinkitės patirtimi, tačiau nieko nepriimkite kaip už gryną pinigą ir vadovaukitės blaiviu protu. Yra begalė skirtingų nuomonių, kurios esant progai tik ir ieško galimybės įrodyti savo tiesą, tačiau turime suvokti, jog viena „mažytė nuodėmė“ tikrai nesugadins mūsų įdėto darbo lygiai kaip ir vienas sveikuoliškas patiekalas iškart nepadarys stebuklo. Turime išmokti savęs negriaužti už kiekvieną klystkelį ir jokiu būdu negalvoti, kad suvalgytas saldėsis „nusės“ ant klubų ar papuoš pilvą „gelbėjimosi ratu“. Dar antikos laikais medicinos tėvu vadinamas Hipokratas kalbėjo: „Jeigu galėtume kiekvienam žmogui suteikti tinkamą mitybos ir mankštos balansą, nei per daug – nei per mažai, tai mes atrastume saugiausią kelią į sveikatą.“ Kaip matote, kraštutinumai dar niekam nepalengvino gyvenimo, todėl kiekvienas iš mūsų pirmiausia turėtų ieškoti kompromiso su savimi.


Informaciją parengė:

Greta Dauderytė
Visuomenės sveikatos specialistė
Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras
E.p. greta.dauderyte@vvsb.lt

Nuotrauka skolinta: http://lapechefraiche.com/fit-for-a-queen/