Karštam orui neaplenkus ir sostinės, gyventojai skuba atsigaivinti prie vandens telkinių, ne retas mėgaujasi ir saulės voniomis neatsižvelgdamas į savo sveikatos būklę. Prisidėdami prie visuomenės sąmoningumo didinimo, Vilniaus visuomenės sveikatos biuro specialistai jau trečius metus kaitriomis vasaros dienomis patruliavo oficialiose Vilniaus miesto maudyklose. Šių metų rugpjūčio 11 – 12 d. „Saulės patruliai“ aplankė Salotės ežero, Neries (Žirmūnų, Valakupių I ir II) ir Žaliųjų ežerų paplūdimius.

Nuotraukų archyvas: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.884032365010501.1073741887.354367007977042&type=3&uploaded=36

Akcijos metu, atvykę į maudyklas, besimėgaujantiems saulės voniomis gyventojams matavome arterinį kraujospūdį. Rezultatas šokiravo – apytikriai 3 iš 4 pasitikrinusių arterinį kraujospūdį poilsiautojų saulės voniomis mėgavosi su padidintu arteriniu kraujospūdžiu. Akcijos metu taip pat išdalinome per 1500 buteliukų vandens. Teikėme informaciją, kaip saugiai mėgautis saulės teikiamais malonumais. Mielai atsakinėjome į poilsiautojų klausimus šia tema.

Primename, jog keičiantis orams, gali svyruoti ir jūsų kraujospūdis, todėl nuolat jį pasimatuokite. Jeigu sergate arterine hipertenzija, vartokite gydytojo paskirtus antihipertenzinius bei kraują skystinančius vaistus. Taip pat nešokite į vandenį išsikaitinę saulėje.

Taip pat primename, ką reikia daryti, norint sumažinti tikimybę susirgti piktybiniais odos navikais:

–    vengti tiesioginių saulės spindulių nuo 10 iki 16 val. dienos metu (šį laiką praleiskite mirguliuojančiame pavėsyje);

–    nuo tiesioginių saulės spindulių ypatingai saugoti galvą, pridengiant ją šiaudine skrybėle ar gerai orą praleidžiančiu audeklu;

–    pasirinkti tinkamą aprangą – iš natūralaus pluošto audinių, balta arba šviesi, laisva;

–    avėti lengvą, natūralaus pluošto avalynę;

–    dėvėti kokybiškus akinius nuo saulės, kurie turėtų būti su specialiu apsauginiu ultravioletinių spindulių filtru (sugeriančiu nuo 99 iki 100 proc. UV-A ir UV-B spindulių);

–    gerti daug skysčių (mineralinio vandens, sulčių, vandens su citrina), kai saulėje praleidžiama didesnė laiko dalis;

–    vengti putojančių ar kofeino turinčių gėrimų, nes juos vartojant audiniai ir taip netenka daug vandens;

–    nepiktnaudžiauti saule, norint išsigydyti spuogus;

–    naudoti kremus su SPF 30 ir daugiau;

–    neapsigauti ir nepamiršti, kad debesuotą dieną ultravioletinių spindulių poveikis yra beveik toks pat kaip ir saulėtą, iki 80 proc. saulės UV spindulių vis tiek prasiskverbia į odą.

Informaciją parengė:
Dovilė Jakubavičiūtė
L.e.p. stebėsenos skyriaus vedėja
Vilniaus visuomenės sveikatos biuras
Tel. 8 5 205 3416
El.p. dovile.jakubaviciute@vvsb.lt